این خودروی هوندا با ظرفیت 5 سرنشین و به صورت سدان ارائه میشود. وزن این خودرو 1890 کیلوگرم بوده و با هر بار سوخت گیری هیدروژن مایع قادر است 750 کیلومتر مسافت را طی کند. پر کردن مخازن 141 لیتری هیدروژن آن با فشار 70 مگاپاسکال حدود 3 دقیقه زمان نیاز دارد.
تکنولوژی پیل سوختی شامل واکنش هیدروژن با اکسیژن محیط و کسب الکترونهای آزاد شده برای ذخیره در باتریها و استفاده در موتور برقی خودرو است. حاصل این واکنش تنها بخار آب است. به گونهای که میتوان خروجی اگزوز این خودروها را در لیوان جمع آوری و نوشید. هوندا همچنین به همراه این خودرو، سیستم Power Exporter 9000 را نیز ارائه میکند که با کمک هیدروژن مخزن سوخت و پیل سوختی، قادر است انرژی الکتریکی یک خانواده متوسط را برای مدت 7 روز تأمین کند. پس میتوان این خودروی هوندا را یک منبع قدرت چهار چرخ نیز نامید.
نسخه آمریکای شمالی کلاریتی FCV تا قبل از پایان سال 2016 روانه بازار میشود. برد این مدل بیش از 480 کیلومتر خواهد بود. در حالی که قیمت آن از 60 هزار دلار آغاز میشود. در حال حاضر تنها رقیب واقعی این خودرو، تویوتا میرای هیدروژنی محسوب میشود که نسبت به آن ورود سریعتری به بازار داشته است. با این حال باید رقابت این دو خودرو را در عرصه کارایی و تکنولوژی در میدان عمل دید.
منبع : پدال